Body Fitness

Jag har skrivit en del om mina mål här i bloggen, och att jag såsmåning om ockå kommer vilja tävla. Jag har en lång bit kvar men kämpar varje dag och räknar med att vara i tävlingsform inom 2 år. Och vad ska jag tävla i då? Jo, Body Fitness.



VAD ÄR BODY FITNESS???

Bodyfitness är lite utav en”lightversion av Bodybuilding”. Du ha tränat dig riktigt vältränad och väldefinierad, men utan att bli lika stor och hård som de tävlande i Body Building.


Det som bedöms är helhetsintrycket av dig, alltså hela paketet med hår, smink, smycken, dräkter, uttrålning, sundhet och kropp. Damerna tävlar i fyra olika längdklasser: under 158 cm, upp till 163 cm, upp till 168 cm, och över 168 cm. Jag själv skulle få gå i ronden för damerna under 158 cm.


Tävlingens tre ronder:

Rond 1 gäller obligatorisk svart bikini och svarta enkla pumps, utan platå, med täckt häl och kappa och en klackhöjd på max 12,7cm. Inga andra smycken än vigselring och små örhängen tillåts här.

Rond 2 får du bära valfri baddräkt, smycken och skor.

Rond 3 (finalronden) gäller valfri bikini, smycken och skor.

Rond 2 och 3 får man själv välja färg och dekoration på sina dräkter, smycken och skor så länge klackhöjden inte överstiger 12,7cm.

Gemensamt för alla 3 ronderna gällande skorna är också att det inte får finnas någon platå framtill på
dem. Och gällande dräkterna är att bakdelen måste täcka minst halva rumpan.

för att kunna tävla i Body Fitness krävs alltså en grym fysig och rätt kosthållning tills du ör i absolut toppform. Det tar för vissa längre tid än andra att nå just toppformen medan själva uppbyggningen i regel tar flera år.
Joy:)

dsm :))

önska dig har en trevligt dag också :P

2010-07-08 @ 06:56:37
URL: http://piggymouseee.blogg.se/
Anna

Hej tjejen!



Fin/Bra blogg du har! Önskar dig med en bra dag och lycka till med träningen! :)



//Anna

2010-07-08 @ 08:36:25
URL: http://annalisjo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0