Totalt jävla kaos

...i mitt kök då jag, min smartskalle, fick för mig att jag skulle greja lite kålsoppa kl nio på kvällen!

Bra idé tyckte jag som satt och var obotligt uttråkad och ville ha något att göra. Slängde upp en fryspåse med fryst köttfärs ner i ett kokhett vattenbad så det skulle tina, hackade upp vitkål och började koka upp det. OCH VAD MÄRKER JAG SEN?
- Jo, jag har till att börja med inget ägg som ska vara i frikadellerna (utöver några kokta ägg jag hade i kylen men dom blir nog svåra att använda) dessutom inget ströbröd. VAD GÖR MAN DÅ?

Jag springer till datorn och söker i ren panik efter recept med "ägg och ströbrödsfria köttbullar". Det fann  tack och lov, men då skulle man ju ha i massa annan skit jag inte hade! Grädde typ.
Så jag gjorde det enkla och egentligen enda valet jag hade att improvisera. Det fick bli mjölk, köttfärs, kryddor och potatismjöl!





Tjah, det ser väl inte så jätte aptitretande ut men det är faktiskt gött!

 

Det fungerade lyckligtvis även att frikadellerna inte blev riktigt lika goda som mammas. Utöver mina ingridiens floppar så lyckades jag även bränna mig ett X antal ggr samt skära mig i fingret!

- laga inte mat vid denhär tiden på dygnet!

 

 

 

 

 

 

simone

Riktigt gott det ju, man tager vad man haver ;)

2010-01-14 @ 00:03:22
URL: http://fattybom.blogg.se/
simone

sov gott kakan! ;)

2010-01-14 @ 01:22:38
URL: http://fattybom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0