Svar på tal!

Anonym om DAGENS KOST!:
Förstår inte att du har ork till att träna när du äter så minimalt. Hur länge ska du äta såhär??


SVAR:
Jag får ganska många såna här frågor dagligen. Hur jag orkar, vad jag får min motivation ifrån och om inte mitt kaloriunderskott i kosten begränsar mig. Och jag tänkte jag skulle försöka besvara detta så enkelt som möjligt!


Att beskriva vart jag får min motviation ifrån är väldigt svårt. Det är någonting som ju är olika för oss alla; vi tycker om olika saker och jag råkar brinna för styrketräningen. Jag ser det inte som en jobbig sak utan snarare någonting jag längtar efter varje dag. Mina tips till ökad motivation är att sätta upp mål! Både kortsiktiga som är lätta att uppnå, och långsiktiga för att hålla kvar kämparglöden!


Hur länge jag kommer hålla på är också en lite svår fråga beroende på vad man syftar på. Deffen (kaloriunderskottet & viktnedgången) tänker jag fortsätta med till jag nått den vikten jag satte upp som kortigtigt mål fram till sommaren. Träningen i sig lär jag dock hålla på med länge, länge, lääääänge!


Givetvis begränsar kosten mig när jag just nu ligger på ett energiunderskott. Men faktum är att man vänjer sig, och sålänge man äter rätt saker vid rätt tidpunkter så får jag all den energi jag behöver för att orka riva igenom ett bra pass. Allt handlar om planering!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0