Världens godaste käk á la Candy


Nähmen vilken succé det blev!
Fetaostfylld fläkfilé var tydligen populärt & jag måste säga att jag är riktigt nöjd själv!


(inte min bild men det såg likadant ut förutom att jag hade mer sallad och ingen potatis!)


DU BEHÖVER: (5 mindre portioner)
ugnsvärme 200grader
  • 100g fetaost
  • 1 dl creme fraiche
  • svartpeppar
  • 1 stor vitlöksklyfta
    (pressa vitlöken och blanda ihop med övriga ingridienser)

  • 800g fläskytterfilé
  • salt
  • vitpeppar
    skär bort fett från köttet och knåda in kryddorna, stek köttet i en stekpanna så det får färg
    Gör ett snitt längs med hela filén och fyll den med fetaostkrämen & soltorkade tomater
    Lägg köttet i en ugnsfastform och släng in i ugnen i ca 20 minuter.
    Servera med en blandad sallad, färskpotatis eller pasta

SAMMANLAGT: ca 1558 kcal  (ca 311.5 per/person)
Uträknat UTAN tillbehör - alltså endast kött m. fyllning
Keela





Det är sinnes jävla gott, testa kyckling nästa gång stumpan. DET ÄR ÄNNU GODARE!

2010-05-03 @ 20:58:59
URL: http://keelus.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0