Svar på Tal

Susanne om Borrmaskiner: Hej tjejen! Jag tittar in här flera gånger/dag, gillar din blogg eftersom jag också är ett litet träningsfreak men det blev jag först vid års-skiftet så jag känner mig lite nybörjare än =) Har iaf en fråga till dig; Vad stoppar du i munnen innan morgonpromenaden? Jag brukar gå på morgonpromenader, och då bara dricka vatten innan eftersom jag inte dricker kaffe, men det gör ju att jag inte orkar vara ute mer än en halvtimme ungefär, sen blir jag svimfärdig. Så vad ska jag ta innan? Proteindrink? Kosttillskott? Tacksam för svar! =)






SVAR: Hej hej Susanne!
Jätteroligt att du kikar in hos mig och gillar bloggen! Alltid skoj att höra från nya läsare!

Ang. din fråga kan jag börja med att säga att en morgonpromenad på en halvtimme inte alls är särskilt tokigt! Det behöver egentligen inte vara så långt
(givetvis beroende på hur fort man går & hur mycket man rör sig i övrigt) men om du nu vill ha energi till längre promenader och inte dricker kaffe så tycker jag att du gör klokt i att stoppa i dig lite näring innan promenaden. Du behöver inte smälla i dig en stor frukost, men något litet så att kroppen kickar igång. Exempelvis lite keso, en proteindrink, eller en frukt. Själv stoppar jag endast i mig ett glas vatten och en stor mugg kaffe innan promenaden eftersom det är det jag vaknar till av.Det är ju mycket prat om detdär med att man inte bör äta innan en morgonpromenad och en viss liten sanning ligger i det. Det handlar inte om att du förbränner MER på morgon utan att kroppen tar energi från andra ställen än om du ätit innan. Därför spelar det egentligen ingen roll om du väljer att äta något litet innan eller inte. Om inte annat kan du prova att ta med dig en frukt på vägen så energin håller i sig lite!

Lycka till med promenixerna! :)

Susanne

Tack för ditt svar! =) Blir förmodligen så att jag häller i mig en proteindrink innan promenaderna nu =) Jag funderade på frågan eftersom efter en natts sömn är glykogen-depåerna tomma och därför tar kroppen energi från fettet, och häller man då i sig en protein-drink innan promenaden så kanske kroppen använder sig utav energin från drinken? Ja jag vet inte men det var en teori iaf.. Men tack för ditt svar! =)

2010-05-04 @ 12:14:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0