SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN! (hälsa & träning)



Hur mycket skada tar egentligen kroppen om man tränar varje dag? Och då menar jag träning som spinning, bodypump, cikelträning, gym och löpning. Vissa dagar dubbla pass.

SVAR: Du tröttar ut kroppen och den får aldrig chans att återhämta sig. Detta medför att musklerna inte växer, du blir trött och orkeslös och du får lättare att bli smittad/sjuk i och med att immunförsvaret inte hänger med i allt som händer i kroppen. Enligt mig är MINST en vilodag nödvändigt.

 

 

Hur tränar man bort "kärlekshandtagen" bäst? Och hur ska man träna dem inre magmusklerna?

SVAR: Kärlekshandtagen försvinner då du går ner i vikt. det går inte att punktförbränna bort just kärlekshandtagen, putmagen eller gäddhänget. Att få bort överflödigt fett gör du genom att äta sunt och träna. Blanda konditionsträning med styrketräning några gånger i veckan och försök klämma in en promenad om dagen!

 

 

Brukar du dricka Celcius? Vad är ditt mål med din kropp?

SVAR: Nej jag dricker inte celsius eftersom jag anser att det går precis lika bra att slurka i sig en kopp kaffe innan träninen. Att bränna 100 extra kalorier är inte heller nåt som lockar i och med att jag likagärna kan gå några meter längre på promenaden för att uppnå detta. Enligt mig, en onödig produkt.

Målet med min kropp är att göra den stark och muskulös. Vill se hur jag själv kan svarva min kropp precis så jag vill ha den. Vill dessutom tävla inom body fitness inom några år.

 

 

Hur ska jag träna och äta för att gå ner i vikt?

SVAR: Försök att inte tänk så mycket! det är egentligen inte svårare än vad det är. Ät mindre och hälsosammare, rör dig mer. Så enkelt är det. Du måste förbränna mer än vad du stoppar i munnen. Börja med att gå en timmes promenad om dagen, släng in lite styrkepass på gymmet efter ett tag så kommer det gå av bara farten!

 

 

Har du testat herbalife? såfall hur fungerade det?
SVAR:
Nej

 

 

Hur länge har du hållt på att träna?
SVAR:
I ca 6 år men seriöst och tävlingsinriktat har jag bara tränat i 1 år.

 

 

Hur lång tid tog det för dig innan du började se skillnad på din kropp?
SVAR:
Små skillnader ser jag hela tiden. Jag tar formbilder ungefär varannan vecka på alla kroppsdelar plus helbilder framifrån, bakifrån och från sidan. På så vis kan jag jämföra med tidigare bilder och se hur kroppen ändrats. Jag började se skillnad redan efter någon månad, då mest i att kroppsfett försvann. Numer ser jag väldigt stor skillnad på hur formen på kroppen ändras hela tiden; axlar & övre rygg blir bredare, midjan mindre, rumpan putigare osv.

 


Hur mycket tycker du man ska väga om man är 1.72 lång?
SVAR:
JAG kan tyvärr inte svara på den frågan i och med att vi alla är byggda på olika vis, har olika tungt skelett, mer eller mindre muskler, osv. Det finns däremot olika mallar och mått på ungefär vad man ska väga vid en viss längd och ålder. Många räknar ut vad de bör ligga på i för vikt genom att räkna ut sitt BMI.

 

 

Tycker inte din pojkvän att det är jobbigt när du tränar så mycket?
SVAR:
Oh nej, tvärtom! Christian tränar precis lika mycket som mig och oftast tränar vi tillsammans.

 

 

Karin

vad roligt att läsa..



vi hade kul igår men ont i huvudet idag, hua usch haha jag dricker inte ofta kan man säga (alltså mer än ett par glas), så känns mer när jag gör det:p sånt man får ta haha

hoppas du får en fin lördag!

2010-06-19 @ 09:57:21
URL: http://karinolofsson.se
sofie

Kul att läsa svaren :)

2010-06-19 @ 11:20:47
URL: http://sofieantonsson.blogg.se/
Lisen

Hej! Bra blogg ;)

2010-06-19 @ 12:57:16
URL: http://lillalove.blogg.se/
simone

men hey, vadå pojkvän? Haha förlåt men vart har jag fått ifrån att du är gay? Jag trodde du hade flickvän :D

2010-06-19 @ 13:58:12
URL: http://fattybom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0