SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN! (hälsa & träning)



Vad skulle du aldrig skriva om i din blogg??
SVAR:
Jag skulle aldrig någonsin skriva om väldigt intima och privata saker om mig själv. Jag skulle heller aldrig skriva om privata, hemliga saker om mina nära och kära. Antar att jag inte skulle skriva om mode heller då jag tycker det är tråkigt och verkligen inte är modeintresserad själv.

 

 

Hur ska man på bästa sätt träna upp konditionen samtidigt som man förbränner så mycket som möjligt?
SVAR:
Börja långsamt genom att ta powerwalks (gå riktigt riiiiktigt fort) därefter börjar du lägga in lite jogging var tredje minut när du känner att powerwalksen inte gör dig särskilt svettig och andfådd längre. Forstätt jogga och gå om vartannat tills du känner att du orkar springa hela sträckan utan avbrott! När du väl springer hela sträckan utan problem börjar du springa i intervaller för bästa förbänning, då har du dessutom en riktigt grym kondition!

 

 

Bästa sätt att gå ner i vikt på?
SVAR:
Lätt som en plätt: Ät mindre och rör dig mer! Allt handlar om att göra av med mer än du stoppar i dig. Ät små mål med ungefär 3 timmars mellanrum så blir du aldrig jätte hungrig och stoppar inte i dig mer än vad du behöver. Ät dig aldrig proppmätt utan ät långsamt tills du inte är hungrig längre!

 

 

Vikt och längd just nu?
SVAR:
Jag är en kort brud på ynka 157cm och väger ungefär 60kg

 


Vad har du för mål med träningen och viktminskningen?
SVAR:
Målen med träningen är att bygga upp så mycket muskler som är möjligt. Några speciella tyngdlyftsmål har jag inte mer än att jag vill lyckas lyfta 100kg i marklyft och 100kg i knäböj så snart som möjligt. Med vikten är mitt mål att gå ner till ungefär 50kg eftersom detta skulle vara min tävlingsvikt (ungefär) om jag skulle tävla i BodyFitness.

 


Har du någon ätardag? Isåfall, vad äter du då?
SVAR:
Givetvis! Jag är inte mer än människa, och dessutom är jag en riktig godisälskare! Äter alltid lite sötsaker på antingen fredagar eller lördagar. Då blir det oftast bröd till frukost, kanske lite pasta till middagen och godis, glass eller annat onyttigt på kvällen.



Vad är din favoritfrukost?
SVAR:
Älskar min proteingröt som består av; 1dl rågflingor, ett knäckt ägg och massor med kanel toppat med en liten klick äppelmos!

 

 

Jag vill gärna gå ner i vikt utan att helst behöva göra något, har du några tips?
SVAR:
Du får dra ner ordentligt på maten om du ska gå ner i vikt utan att röra dig. Roligare än så är det inte

 

 

Kan man gå ner i vikt, även fast man kanske äter godis på te.x lördagar?
SVAR:
Javisst! Försök att inte äta överdrivna mängder på din godisdag. Ät det du tycker är gott en dag i veckan men inte hur mycket som helst. Dessutom är det då viktigt att du äter hälsosamt och rör på dig resten av veckan!

 


Är promenader för "lite" för att kroppen ska må bra med motion ?
SVAR:
Absolut inte! Sålänge du äter mindre än vad du gör av med så kan du motionera precis hur du vill!

 

 

Hur kom du in på styrketräning?
SVAR:
Började styrketräna (väldigt lite just då) som överviktig för 4 år sedan när jag gick på gymnasiet och upptäckte att det var helt okej. Slutade att styrketräna i några år och började igen för ca 1,5 år sedan. När jag väl gått ner i vikt och såg hur kroppen och musklerna började utvecklas var jag fast! Dessutom tränar min pojkvän lika mycket och vi tränar väldigt mycket tillsammans vilket gör det ännu roligare!

 


Hur länge har du styrketränat?
SVAR:
Har tränat i ca 4 år men seriöst och såhär mycket har jag tränat i endast 1 år.

 


Vad är dina mål?
SVAR:
Att inom två år kunna delta i en fitnesstävling och därefter fortsätta tävla

 


Styrkemål eller fitnessdrömmar?
SVAR:
100kg knäböj & marklyft, delta i först Ahlströmertrofén och därefter Luciapokalen!

 

 

Har du någon/några grymma övningar som får bort det sista på lår och mage?
SVAR:
För magen tycker jag inte att det finns någonting som slår crunches i cablecross maskinen. Då sitter du på knäna och håller i ett rep fastsatt i C.C maskinen och försöker typ få in huvudet mot magen! Fantastisk övning! För låren är knäböj och benpress absoluta favoritövningarna! Dom tar bra på hela benen och rumpan!


Crunches i C.C

 

jag tränar väl si sådär 3-5 gånger i veckan, är det dåligt att jag inte äter pasta, ris och poatis då (istället för det äter jag mycket grönsaker och/eller keso)?
SVAR:
Jag tycker aldrig man ska utesluta kolhydrater helt, äter man lite så är det helt ok. Däremot kan jag tycka att bröd är att undvika och att man alltid satsar på fullkornsprodukter.

 



Jag är konstant hungrig! vad kan det bero på? för jag tycker själv att jag äter bra och nyttigt. (har hört att man håller sig mätt längre på proteinrik mat så det försöker jag äta, är det rätt?
SVAR:
Att du hela tiden är hungrig kan mycket väl vara att du antingen äter för lite, för sällan eller att du helt enkelt behöver mer kolhydrater! prova att äta var tredje timme, små portioner med lite av allt! Fokusera på att ha mest bra fetter (mycket viktigt!) och bra proteinkällor.

 

 

Bästa träning och kost enligt dig för att gå ner i vikt?
SVAR:
Minskat intag av kolhydrater och mättade & härdade fetter. Ät små portioner och försöka att äta ofta istället för att äta få och enorma mål. Träna minst 2-3 gånger i veckan och försök att vardagsmotionera så mycket som möjligt. Blanda styrketräning och konditionsträning; muskler bränner fett!


Josephine

100kg i marklyft? kom till Örebro så gör du det på första passet med mig!

2010-07-06 @ 23:15:13
URL: http://ladyinsane.se
Minna

om man ändå kunde vara som dej!

2010-07-07 @ 16:00:13
URL: http://trolletmf.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0