Tisdag á lá Fettisdagen!

Fettisdagen ja, dagen då vi nästan maniskt tvingar i oss en bulle med nästan mer grädde i än i en prinsesstårta...

Och jag ska inte sticka under stolen med att jag också tycker om dom, om man petar bort grädden...
- måste dock säga att jag tycker att detta lilla bakverk är lite väl överskattat och bidrar nog till mer hysteri och ångest än njutning hos dom flesta. 500 kalorier tar ju en lite stund att förlora..... ;)


Den vanliga, klassiska semlan på ca 500 kcal/bulle



Weinersemlan för den som vill vara snäppet värre...



eller varför inte en hel semeltårta????




Såg också att det fanns vaniljsemlor, chokladsemlor, viktväktarsemlor, fullkosrnssemlor....blablablablabla

ÄH! Vad fan, ska ni käka semlor så gör det och njut istället för att sitta och halvgråta er igenom hela processen! DET ÄR JU BARA EN DAG OM ÅRET!!!!









Anonym

har jag missat något eller va?är de semladagen idag?;o

2010-02-16 @ 10:15:07
URL: http://liisz.blogg.se/
Jossan

hahahah, kul inlägg ;) dedär wiienersemlorna ser goda ut :o evigheter sedan jag åt en semla... beror iofs på att jag inte tål vanliga semlor, men ändå ;)

2010-02-16 @ 20:39:50
URL: http://youngspirit.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0