Dagens kostschema

För att lyckas bygga upp sina muskler och få ut det mesta i sin träning krävs rätt kost, och framför allt rätt mängd av den!

Framförallt många tjejer envisas med att äta mindre och mindre för att gå ner i vikt. TILL OCH MED när de börjat träna med den absturt korkade tanken: "tränar jag mycket och äter lite så blir jag smal och då syns musklerna bättre"






- Faktum är att det är tvärt om. Vill man (som jag) bygga muskler så är kosten precis lika viktig som träningen för att nå sin mål. Man måste få i sig massor med proteiner för att musklerna ska kunna växa, och för ligger man på ett kaloriunderskott kan man räkna med att inte bygga några muskler alls!

Jag har räknat ut att jag bör ligga på ca 2500 kcal om dagen och ungefär 170g protein om dagen för att kunna komma dit jag vill.



DAGENS KOST:

Frulle:
Proteingröt, osötat rågbröd m. ost & skinka

Lunch: Texmex-soppa, grov minibaguette m. minikeso

Middag: Kött x 2, ugnsrotfrukter

Kvällsmat: Funlight + kvarg, osötat rågbröd m. kokt ägg

Övrigt: Proteindrink, OMEGA3, banan, maaaaassor med kaffe


TOTALT: ca 172g protein & 2500 kcal







jenny

tur att alla inte tycker lika, annars hade världen varit väldigt booring!

2010-02-18 @ 20:48:54
URL: http://jennyniiilsson.blogg.se/
L.

sv: ja, så är det väl :) grymt inspirerande blogg du har!

2010-02-18 @ 21:08:11
URL: http://villivadelma.blogg.se/
MeMalin

Sv: Haha! Vad gör du med mixern egentligen? Slänger knivar i den? ;)



Grymt bra blogg föresten! Den här ska jag fortsätta läsa!

2010-02-18 @ 21:15:42
URL: http://alotlikemalin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0