Svar på tal

Dags att ta tag i lite läsarfrågor!
Tackar tackar ni som lättat på hjärtat och är nyfikna på vad jag har för åsikter och svar.
(har dock valt att inte svara på alla frågor då dom kändes lite för privata/intima att lägga ut)



 



ALLMÄNA FRÅGOR:


Storstad eller landsort? Vill bo på landet, men reser gärna till storstäder (älskar london)

Los Angeles eller New york? Inte varit i något av dem men vill helst till New York

Vad var ditt grundmål med att börja blogga? Att få ut mina dikter på nätet

Har du eller vill du ha barn? Att skaffa barn är största drömmen jag har

Vilken fitnessgenre vill du tävla i? Body Fitness

Måste din partner träna? Absolut inte, men att han nu råklar göra det är ju ett klart plustecken!

Vad har du för bil? En rostig men älskavärd ford fiesta från 91


           


KOST & TRÄNING:

Hur viktig är potatis, pasta, riskällor? Är inte bönor och grönsaker OK kolhydratintag? och hur är det med Havregrynsgröt? 
SVAR: Du behöver kolhydrater för att orka träna och prestera så bra som möjligt. Dock bör du dra ner på kolhydraterna (framför allt de snabba/vita) och öka fett & protein. Bönor och grönsaker är bra kolhydratskällor men du KAN även äta ris, pasta och potatis i mindre mängder. Jag själv avstår nu i någa månader då jag går på stikt deff.

ÄR det ohälsosamt att äta mycket av keso/kesella på något sätt? I såna fall varför?
SVAR: Det absolut inte farligt eller ohälsosamt sålänge det kompleteras med annat också. Att exempelvis äta keso/kesella 4 ggr om dagen är inte särskilt allsidigt. Så nej, det spelar ingen roll hur mycket du äter sålänge du äter annan riktig mat in i mellan också!

Är det inte farligt att äta sådär mycket ägg som du gör?
SVAR: Nej det är det inte. Jag äter ca 5 ägg om dagen, det är ingen fara alls. Man ska givetvis äta det med måtta, precis som med ALLT annat.

Vad tycker dina föräldrar/vänner om att du tränar så mycket?
SVAR: Min familj & mina vänner stöttar mig i mina beslut och tycker oftast att det är häftigt att följa min utveckling. De peppar mig och är ett stort stöd i vardagen :)

Är det mycket protein i bananer?
SVAR: nej, nej, nej och åter nej. Det är i stort sätt inget protein i bananer, bara en jäkla massa kolhydrater

 





simone

sv: Haha ja han är en liten slappis Vincent :)



Sant där om ägg, finns det något som är bra att överäta, egentligen? :)

2010-04-19 @ 10:24:11
URL: http://fattybom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0