GLASSIGT VÄRRE!

Sommaren är en lite förädisk tid tycker jag. Det är varmt och vart man än tittar springer folk runt med glass. En frosstid för många, då man helt släpper all koll på vad man stoppar i sig.


Glass är en av mina favoriter när det gäller syndiga sockersaker!
Men jag vill inte ha isglassar, nej nej nej...
- Mjukglass, kulglass, daimstrutar & ben & jerrys's vill jag ha!
Riktiga kaloribomber!


Så mycket innehåller favoritglassarna:

* Lakritspuck = 160 kcal

* Daimstrut = 350 kcal

* Magnum classic = 260 kcal

* Piggelin = 55 kcal (Kalorisnålast)

* Solero Berry Berry = 99 kcal

* Sandwish = 180 kcal

* TipTop = 370 kcal (värsting nr 2!)

* Twister = 70 kcal



Sommarens nykomlingar:

* Solero pinapple = 60 kcal (näst kalorisnålast)

* Magnum Gold = 320 kcal

* Magnum Temptation fruit = 220 kcal

* Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough = 380 kcal (Värsting nr 1!)

* Cornetto bröllopsstrut = 320 kcal

* Magnum Hazelnut = 290 kcal






Dikk Bluball

Lysande inlägg där du svarar på frågorna.

Jag personligen gillar ju Magnum Gold hänsynslöst. Men jag ser ju här att den inte får nudda mina smaklökar allt för många ggr i sommar, det till trots att det näst intill är en smaklöksorgasm.

2010-04-16 @ 07:39:17
URL: http://dikkbluball.blogg.se/
Dikk Bluball

Samtidigt måste man nog trots att man tränar hårt eller väldigt målinriktat kunna unna sig något riktigt gott ibland. För man kommer ju inte att dö av den glassen direkt.

Något roligt planerat så här på en fredag?

2010-04-16 @ 07:53:56
URL: http://dikkbluball.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0