Torsdags morgon! =)

Japp, och det är minsann bara tre dagar till tills 1e Advent! Sen är vi bannemej mitt upp i julestöket! =)
- Jag längtar mig sönder och samman efter julet, det är lika mysigt varje år!
För mig startar alltid julen på samma sätt:

MORGON

  • Jag kan omöjligt sova natten till jul, så den natten är i regel längst under hela året
  • Jag vaknar ALLTID först och är så ivrig att jag väcker mina syskon (väääldigtg tidigt) så vi kan kika i våra tomtestrumpor tillsammans <3
  • Jag proppar magen full med godis från tomtestrumpan, hoppar i mjukiskläderna
  • Äter julfrukost med familjen och mormor, morfar, moster & Felix som kommer förbi varje julmorgon
  • ..............jag kikar på paketen under granen...................
  • Jag gör sig vacker (helst med röda detaljer) och hjälper mamma med dukning, pyssel och matlagninG

FÖR & EFTERMIDDAG

  • Ställer fram kanderade nötter, knäck, pepparkakor & choklad på gottebordet
  • Springer runt och käkar godis ur alla små godiskällor som är utplacerade i hemmet
  • Läser ur tidningen jag fick i tomtestrumpan
  • Hjälper till lite med matlagningen
  • Kalle Anka!
  • Maten är färdig samtidigt som.....
  • Kan du vissla johanna börjar! :)

KVÄLLEN

  • Jag (oftast bara jag) tittar på Karl bertils jul och asgarvar
  • Jag äter mer godis och börjar må smått illa
  • Jag blir tillfrågad om jag vill vara tomte
  • ....jag svarar ja
  • Jag är tomte och ingen anser mig trovärdig
  • Tomten rusar ut efter julklappsutdelningen för att byta om till Mig igen
  • Öppnar julklappar!
  • Grejar och kikar närmre på presenterna
  • Somnar


Jag som tomte förra året ^^

Woooah! vill ha julafton nu med detsamma! Mysigt mysigt...
Fast det är klart...allt innan jul är nästan precis lika mysigt, pynta, baka, komma i stämning Mmmmm allt med julen klingar mysigt enligt mig :)











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0