My darling went to Australia!

 Jaha ja...så har man precis kommit hem ifrån Landvetter där jag och några kompisar vinkade av min älskade Sassa som nu far iväg till Australien i ett år. Känns lite tungt i hjärtat att se henne försvinna genom säkerhetskontrollen och veta att man inte får se henne på så länge...


 

Själva idén att åka och vinka av sassa kläcktes först igårkväll då jag kollade på film med sara och sara på Tjörn.
Lillsara (får ju försöka hålla isär dom) var bestämd att åka med redan innan, men vi tyckte det kunde vara kul att överraska så vi kom överrens om att jag och Sara skulle åka med i hemlighet.
Kl 06.00 var det bestämt att vi skulle ses på stenungsunds station för att därefter samåka till Götet. Sara skulle jag plocka upp i min bil på vägen tio minuter tidigare.

Imorse vaknade jag av att min mobiltelefon skrek mig i örat, min våldsamma ringsignal på högsta volym. Lillsara i andra änden.

Lillsara: Li var är du? Sara har stått och väntat på dig i en halvtimme har det hänt nåt?  
Li: -mummlar- Va? Vadå? Nu? Vad är klockan?
Lillsara: Klockan är kvart över sex nu! Vadå sover du?!
Li: Oj! Fan! Helvete! Du, hämta upp sara, jag slänger mig i bilen med en gång! jag snabbar mig! Jag lovar!
*KLICK*

Li bokstavligt talat Flyger upp ur sängen, på med tröja och byxor samtidigt som jag springer in i badrummet, springer rakt in i dörrkarmen och gör en störtdykning i kakelgolvet. Upp igen, på med lite lite mascara och sedan flyger jag in i bilen. Kör som en blådåre och är framme i stenungsund på 10 minuter.
Hittar Lillsara och Sara inne på statoil. Dom skrattar åt mig, är stressade med berömmer mig i alla fall lite för att jag kom dit så fort. (kvällen innan hade jag berättat att jag behöver ca 1,5 timme på morgonen för att bli klar)


Sassa



Pappa Ronny & Mamma Lotta hjälper till att fixa ut biljetten




Sassas jätteryggsäck hon ska släpa runt på under sin resa



Sassas lillebror Adam, pappa Ronny och lillsyrran Malin
som också var där och tog farväl



Syskon & vänner från vänster:
Lillebror Adam, Stoffe, Lillsara, Sassa, Jag, Sara & lillasyster Malin


Väl framme på flygplatsen smög vi fram och överraskade Sassa ordentligt, vilket uppskattades till fullo!
Sassa var lika glad och studsig som vanligt och visade inga tecken på resfeber. Det var snarare alla runt omkring som var nervösa och grät en skvätt ibland.

Imorgon bitti är sassa framme i Afrika där hon ska tillbringa första tiden, därefter blir det en sväng till Nya Zeeland och slutligen Australien. Tuff tjej att åka iväg själv så länge!
Saknar henne redan



/Candy


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0