ELD, JAG GJORDE ELD!

Sanna mina ord sömntutor där hemma! jag gjorde eld! jag är så jävla bäst!

Jag har många gånger försökt vara duktigt och få till ite eld i öppna spisen här hemma hos mor och far då man glömt av sitt uppdrag att ibland slänga in en pinne så det ska fortstätta brinna.
- men när man glömt det, och det bara är lite glöd kvar DÅ brukar jag försöka lite smått panikartat att få fyr på allt igen. Alltid utan något resultat.

Samma sak hände nu, elden pappa tänt imorse hade börjat dö ut framför ögonen på mig, ingen ved inne, påtok för kallt för att gå ut och hämta ny.
- men så slogs jag av en gnutta ångest och trampade ut i kylan ändå för att hämta lite ved. Försökte allt jag kunde att få fyr på brasan men det ville sig ju inte alls...





Jag gav upp, satte mig åter här vid datorn.

OCH SÅ, som en fallande stjärna, som en bixt från klar himmel ser jag i ögonvrån hur saker och ting där inne i kamminen börjnade smattra och en låga började leva! och sträcka ut sig över min nyhämtade ved!

- en sån lycka! och minst tio vuxenpoäng till mig!







Emma

Yey! Grattis till elden!

2009-12-22 @ 10:33:24
URL: http://eqologisk.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0