Diktstund: "Dina händer"


Dina fingertoppar trummandes mot ratten
klockrent i takt till musiken
utanför svishar gatulampor och vägstreck förbi
jag ser ingenting av dom, hör inte radiorösten
- är uppslukad av dina händer mot ratten...


Stannar, låser, stänger - in mot willys varuhyllor
din hand i min
en femkrona, en kundvagn och konserver
du frågar vad jag är sugen på till middag idag
- jag kan bara tänka på dina fingrar om min hand

Ser en hyrd nyhet nedgrupna under filten i soffan
din handflata smeker min höft
Du frågar vad jag tyckte
var filmen något att ha?
Jag har inte sett ett dugg, minnet är svagt och suddigt
- allt jag kännt är kärleken mot din handflata

Jag är kär i dig















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0