Diktstund: "Stäng mig"

Släck mina ögon
ty jag vill fortsätta hoppas
vill fortstätta inbilla mig
att du ler åt mig ibland
att du skiner upp lite
när du tittar på mig

Skär av min tunga
har så svårt att hålla käften
när du vänder mig kinden
då jag söker dina läppar
saknar dina armar
lindade runt mig

Stäng mina händer
få mig sluta peta på telefonen 
efter flera dagars tystnad 
i väntan på livstecken
ett "jag saknar dig"
från dig

Jag kallar dig älskling
eller hjärtat, då och då
själv kallas jag ingenting
jag kallas mest "du"
numera av dig

Du sätter färg på mina kinder
Placerar fjärilar i magen
- Känns jag så för dig?




(skriven för någon vecka sedan som jag glömt publicera)




haana

fin blogg ;D

2010-02-27 @ 20:33:45
URL: http://hhss.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0