Diktstund: "Genom mina persienner"

Solstrålar genom mina persienner
snökysst mark nedanför fönstret

Det är kallt nu


Nakna fötter mot iskall parkett
smygandes, trippande
allt för att inte väcka din trötta själ ur vinterdvala

En doft av cigaretter och kaffesump ligger kvar i luften
sena kvällar med poesi och tvinnade lakan.
dina kläder klär mitt golv

Min ängel - håll om mig då jag skälver
du vet hur mina händer skakar om nätterna

du vet hur jag räknar dina steg då du går
ut genom dörren, bort från mig

Min stjärna, bada i gryningens solljus med mig
Håll i mina händer och nynna vår melodi
ty ingen får min själ att dansa som du då du ler mot mig i morgondimma

Du lovade mig månen
älskling, det räcker med en stjärna
Du lovade mig de grönaste av skogar
- ge mig en maskros och jag är din


Månljus genom mina persienner
andetag och hjärtslag
Jag är din nu

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0