Diktstund: "Mitt nya ansikte"


Djupa andetag
lungorna fylls med morgonluft
för att sedan blåsas ut
som ånga ur munnen

Förändringar
Känslan av att bli tre meter längre
stolt och rakryggad
samtidigt krymper jag ner i skorna
rädd och osäker

Som att bära ett nytt ansikte
Är jag samma person?
densamme för dig?

Snälla stå framför mig
skydda mig mot vassa ord och knutna nävar
Stå bakom mig
ta emot mig då jag handlöst faller
Stå bredvid mig
och håll min hand då kliven fram blir för svåra att gå

Smek min kind om natten
och berätta
att i dina ögon är jag perfekt
Isseponken

Älskar dina dikter, lilla Li.

Du är min förebild var det gäller ordlekar och känslor.

2010-01-19 @ 12:30:37
URL: http://descended.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0