Favorit frukosten <3


och det är nu konstaterat att
GRÖT = VÄRLDENS GODASTE FRUKOST! ♥



Det var evigheter sedan jag käkade gröt pga att jag under första perioden i deffen legat på ett grymt stort kolhydratsunderskott och inte "hade råd" att stoppa i mig gröt på morgonen. Nu har jag dragit upp på kolisarna igen och gröten är åter på menyn - AND I LOVE IT!


MIN FAVORIT-GRÖT:
- 1dl fiberhavregryn
- salt efter smak
- ett rått ägg
- kanel
- äppelmos el. hackat äpple

Blanda gryn, vatten & salt.
Knäck i ett rått ägg när grynen börjat koka.
Låt det därefter koka tills det är i lagom fast form.
servera med äppelmos, mjölk och maaaaassor av kanel!


SAMMANLAGT: ca 190 kcal
Karin

hehe jag älskar också gröt.. gör på fiberhavregryn med lite salt i (viktigt, men inte så nyttigt kanske hehe menmen) lite proteinpulver, massa kanel och bär.. MUMS, blev två portioner imorse:)



hoppas du får en fin söndag!!:)

2010-05-16 @ 12:28:16
URL: http://karinolofsson.se
sanna

Älskar gröt till frukosten :D precis så som du gör den, det ska vara massa med kanel och äppelmos :D

2010-05-17 @ 17:12:11
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0