Svar på tal!

Anonym om Lite lunch: Undrar lite, du skrev för ett tag sen att du gått frånt typ tjockis till träningsfreak? Har du några tips?




SVAR: Det är inte svårare än plus och minus. Förbruka mer än vad du stoppar i dig. För att gå ner i vikt måste du ligga på ett kaloriunderskott för att gå ner. Antingen äter du mindre, eller så tränar du mer. Det bästa är en kombination av dem bägge!
- Jag avskydde allt som hade med träning att göra för bara några år sedan men efter att jag började styrketräna/konditionsträna några ggr i veckan och tappade 12 kg så började jag älska det, nu är styrketräningen det största intresset jag har!

MITT TIPS:
* Dra ner på alkoholen MYCKET. Det är galet mycket kalorier i alkohol
* Dra ner på lördagsgodiset. Det räcker med EN dag i veckan
* Promenera i din takt i minst 60 minuter VARJE DAG
* Öka till att styrketräna några dagar i veckan när du känner att du orkar både promenera och träna
* Minska portionerna och ta bara EN portion för varje måltid.
* Dra ner på kolhydrater men ta inte bort dom helt.
* Ge ALDRIG upp. Alla kan sålänge man ger sig fan på det!

Lycka till :)







julia

fin blogg och bra tips =)

2010-03-08 @ 16:23:25
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0