Nedräkningen har börjat......

Woho snart är det deffdags! Jäklar vad fort tiden har gått och nu är det bara en vecka kvar för min del! På måndag börjar det verkliga testet!

Deff ja... det innebär ungefär: man bantar ner sig efter att under en period käkat och tränat som en blådåre i några månader. Har i två månader legat på 500 kcal i överskott, tjockat på mig och byggt en sjuhelvetes massa muskler!


    


Detta är alltså ett vanligt träningskoncept främst bland oss som styrketränar en del; en period äter man och tränar tungt som attan och gå upp i vikt, för att därefter dra ner ordentligt på kosten, fortfarande träna hårt och gå ner i vikt. Detta för att bygga upp muskler som man därefter gör synliga vid viktnedgången.


MITT NUVARANDE UPPLÄGG:

* Käkar ca 500 kcal mer än vad jag borde för att gå upp i vikt (bygga muskler)
* Tränar 5 dagar tung styrketräning
* Äter mycket kolhydrater och protein, lagom med bra fetter (utesluter ingenting)
* Ingen konditionsträning
* Två ätardagar i veckan (jag är fortfarande människa!)
* Mina kosttillskott: OMEGA3, multivitaminer, vassleprotein


MITT DEFF-UPPLÄGG: (start på Måndag!)

* Käka ca 500 kcal mindre än vad jag borde för att gå ner i vikt (ca 6 kg ska bort)
* Träna 5 dagar tung styrketräning i veckan + minst 4h promenader/konditionsträning/veckan
* Dra ner markant på kolhydrater, öka proteinintaget ytterligare
* Högst en ätardag i veckan + försöka att hålla varannan helg alkoholfri
* Samma kosttillskott + kreatin (för att öka orken att träna då hela tiden ligger på energiunderskott)







It´s you and me !

Intressant inlägg !

2010-03-16 @ 10:08:56
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Keela



du kommer försvinna efter 6kg kvinna!

2010-03-16 @ 10:13:23
URL: http://keelus.blogg.se/
natasha

Bra tips!

2010-03-17 @ 11:54:39
URL: http://ndiamond.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0