DAGENS TRÄNINGSTIPS!

VÅGA PROVA NÅGONTING NYTT!

 

Har du tränat en längre tid och märker plötsligt inga nya resultat? Eller har du kanske precis börjat och tycker att styrketräningen i sig är pest och pina? Ger inte promenaderna samma flås som de gjorde innan? Då tycker jag du ska börja tänka lite i andra banor. Vi är ofta för rädda att prova någonting nytt när vi väl börjat vänja oss vid någonting. Har man väl besämt en träningsform, en speciell joggingrunda eller hur mycket vi lyfter på gymmet så är det lätt att man stannar - och så gör även resultaten! Våra kroppar behöver konstant reglering för att kunna utvecklas eftersom den hela tiden vänjer sig vid det vi utsätter den för en längre period. Så, vad jag menar är alltså att; har du gått samma runda, i samma takt i några månader och plötsligt inte ens blir andfådd längre så är det kanske dags attavancera lite? Jogga lite, gå lite, jogga lite, gå lite. Tro mig, du märker skillnad! Detsamma gäller styrketräning, du ska hela tiden sträva efter att lyfta tyngre och tyngre för att kroppen ska bli starkare.


En annan sak att prova på för dig som är less på träningsoformen du valt, eller som du kanske bara gled med på eftersom dina kompisar valde den? Testa en ny träningsform istället! Träning ska vara roligt och därför är det viktigt att man trivs och känner att man kan och vill utvecklas! Testa simmning, spinning, kickboxning eller varför inte yoga? Alla träningsformer är bättre än inga, och det är bara för dig själv du gör det!

Charlotte

För mig var styrketräningen rena pesten innan, körde därför body pump väldigt länge men tröttnade på de. Nu tränar jag i gymet sedan någon vecka tillbaka och älskar de! Vikterna har ökats mer eller mindre varje pass hitills och de gör mig bara ännu mer peppad att fortsätta.

2010-07-22 @ 22:17:32
URL: http://sunrice.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0