Ätardag VS icke ätardag?


ÄTARDAG VS ICKE ÄTARDAG?
...när man är ledig imorgon?

Hrmmm svårt val, imorgon är det den enda dagen denhär veckan som jag är ledig
en Tisdag alltså, och jag är lite småsugen på att ha min äta-lite-extra-dag imorgon
när man ändå både jag, christian och många av våra vänner är lediga och kan hitta på något
skojigt tillsammans. Dock känns det samtidigt lite onödigt och då jag hade min förra ätardag
i lördags, bara för några dagar sedan alltså. Tjah, ska nog sova på saken tror jag!



MINA ÄTARDAGAR:
  • Äter lite större måltider om jag vill
  • Lägger till kolhydrater jag inte äter annars till maten (pasta, ris, potatis) om jag vill
  • Unnar mig sötsaker som glass, godis, kaffebröd etc
  • Byter ut proteingrötsfrukosten mot något jag verkligen är sugen på

    Att ha en ätardag innebär inte att svulla från morgon till kväll för mig. Dagens ska inte avslutas med att man mår illa och får ångest. Jag serr till att njuta av det jag stoppar i mig tills jag känner mig nöjd och tillfredsställd. Ibland blir det mer, ibland mindre. Ibland blir det bara onyttig mat, bara godis eller båda delarna. Men jag är alltid noga med att få i mig alla näringsämnen min kropp behöver; mycket protein, bra fetter och nyttiga kolhydratskällor. En ätardag ska vara en skön dag då man kan unna sig och lyxa till det lite, inte överäta och känna sig svullen och äcklig i slutet av dagen!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0