Sötsuget


Somnade supergött en haltimme i fåtöljen tillsammans med min fitnesstidning, först nu känner jag hur jävla slut jag är i rygg & axlar efter dagens träningspass...

Känns riktigt underbart faktiskt! Sådär lagom mosig och mör som en brun banan någon trampat på, på gatan. Och just påtal om bananer blev jag väldigt sugen på någonting sött, någonting gult och avlångt.....en banan!
Köpte en burk med kesella på vägen från gymmet också, får väl mosa ner lite banan i den, lite kanel också kanske, hmm tåls att fundera några minuter på.



 

Folk brukar fråga mig hur jag gör för att ignorera mitt galna sötsug på veckorna....

Tjah....alltså, göra och göra. Det är för min del bara att låta bli. Jag har blivit uppfostrad som så att godis och annat onyttigt äts på helgerna. Rättare sagt Fredag & Lördag. Och detta är såpass inprintat i mitt huvud att det inte går att sudda bort. För mig FINNS DET INTE att äta sött på vardagar.
- däremot kan jag absolut inte motstå det på helgen, jag är ju inte mer än människa...




Dessutom så har jag som morot och tanke att om jag nu ska sitta och käka godis och annat skräp hela veckorna så känns min stenhårda träning helt meningslös. Det är resultat jag vill ha, och då får man kämpa helt enkelt.
Ingenting kommer ju gratis!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0