Mina tankar om frukost


Har precis kollat klart på "Million dollar baby" och hällt i mig fem koppar kaffe på påtok för kort tid...

Det kurrar lite i magen... några timmar sedan jag käkade nu. Men vad fasen, såhär på kvällen har jag en egen liten filosofi som lyder som så att
jag ju ändå ska upp och käka frukost om några timmar!


- Jag klarar mig allt, och dessutom har jag fan inte råd att käka något denna månaden...!
(hehe vet att många av mina kära blir lite bittra på mitt ekonomiska sätt att tänka...)

Det viktigaste målet om dagen är frukosten enlig mig.
Varför?

- Det går alltid fort att göra
- Man behöver inte en kokbok
- Det är oftast bara då jag käkar kolhydrater (Mmmm macka!)
- Jag är alltid vrålhungrig på morgonen



Min "godast på morgonen" lista!

Rostat bröd med stark ost & apelsinmarmelad (händer dock väldigt sällan...)

Youghurt med müsli & hackade nötter

Havregrynsgröt med äppelmos

Skivat kokt ägg på havreknäckebröd med örtsalt på



Ganska töntigt och onödigt med en lista på frukostalternativ men jag tyckte det blev så fiffigt med toast-punkterna så jag kunde liksom inte låta bli :)









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0