Candy's tips för tränad mage!

Många personer jag träffar/pratar med i vardagen eller som skriver till mig här på bloggen frågar mig om bra övningar som formar magen & får bort "kärlekshandtagen".
Här har du mina favoriter!





Bryggan


I denna övningen bör du ligga på ett mjukare underlag med rumpan i marken och med böjda knän.
Lyft på rumpan och spänn magen så att det är ca 90 grader mellan dina smalben och lår.
Håll kroppen upp och spänn magen ordentligt i ca 5 sekunder och börja om därefter.



Crunches på bänk m. vikt/medicinboll


Sätt dig i en lutning där du känner att magen är helt spänd och arbeta med vikten från sida till sida med samma lutning under hela passet. Kom ihåg att jobba/vrida med magen och inte med armarna!
I denna övning tränar du Hela magen med fokus på sidorna.
Övningen går såklart bra att göra både med & utan vikt!


Cykelvridning

Trampa med benen i luften som om du cyklar och möt knät med motsatt armbåge, skifta från sida till sida.
Denna övningen fokuserar på sidomuskulaturen på magen men berör givetvis även de andra musklerna på övre och nedre delen av magen!


Crunches i C.C

Sätt dig så som jag sitter på bilden och rulla därefter ihop dig till en köttbulle (använd magen och inte ryggen!)
Det kommer kännas när du fått in rätt taktik!
Denna övning går att variera i oändlighet; du kan sitta som mig på bilden, du kan stå upp,
eller också sittandes på en bänk. Övningen fokuserar på övergripande delen av magen precis.


Benlyft

En jobbig övning som går att göra ännu värre genom att ha någon som står bakom ditt huvud och putter iväg benen såfort du fått upp dom i rakt läge (också kallat fällkniven)



Vill poängtera att det inte går att få till en WOW-mage genom att göra dessa övnignar och inget annat. Man måste se över sin kost, träna regelbundet och varierat. Dessutom tar det tid att bygga muskler och det kräver tålamod och engagemang.
- ALLT går om man vill!







eм!

Bra tips! :)

Jag kommer garanterat testa, fast att fortsätta på saker jag börjat på. Det är inte lätt haha.



sv:

Ja förhoppningsvis gör jag det :) Det är riktigt irriterande, eller hur?

Trodde jag skulle explodera där inne i rummet haha..

2010-02-18 @ 18:53:11
URL: http://justapieceofem.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0