Hur man tränar underarmarna....


Har fått lite frågor och funderingar ang. min träning, några av dem har handlat om träning av underarmarna och hur det fungerar?

Jag blev också paff när Thomas sa till mig att "Nu du Li ska vi träna underarmarna"
- VA???

Men visst tusan går det!

TEKNIK 1. Stå framför en C.C maskin och ställ in den precis som om du skulle göra en vanlig bicepscurl med en vanlig rak stång i den, men gör den omvänt istället. Givetvis kan du också använda dig av en skivstång.
- Alltså, vrid handlederna så att fingrarna omsluter stången åt andra hållet. Därefter gör du som en vanlig bicepscurl, upp och ner, upp och ner upp till hakans höjd ungefär.

På bilden visar jag hur man ska hålla greppet om en skivstång då man gör en omvänd bicepscurl, på så vis tränar man underarmens insida.




TEKNIK 2:
Ett annat sätt är art hålla som på bilden här nedanför, du ska inte lyfta vikterna utan bara böja handlederna upp och ner. Tro mig det är betydligt jobbigare än vad det låter...
Men varför ska man träna handlederna då??????
- JO, för att om du tränar upp handlederna så blir du samtidigt stabilare och starkare i andra övningar. Exempelvis marklyft, bicepsövningar och tricepsövningar där du använder dina handleder.

Träna upp underarmar och handleder och få ett bättre resultat!







simone

Så sant :) Hatar att träna armarna, det är så tråkigt ^^

2010-02-03 @ 00:57:46
URL: http://fattybom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0