...tillbaka i Ucklum

Jaha så, så var man tillbaka i familjehemmet igen. Mitt in i skogen.
Det är ganska mysigt. Jag tycker om att vara här, mest för att jag älskar att ha min familj omkring mig. Utan dom är jag ingenting...

Anledningen till att jag är här överhuvud taget idag är för att de envisas med att stänga av min el hela tiden hemma i lägenheten i Uddevalla. I och med att det ska renoveras så börjar dom med alla ledningar.
Tror inte jag haft en enda vecka på en månad då dom inte stängt av elen i minst en dag, oftast blir det två.
Nåja, passade sig ju ändå ganska bra eftersom jag ska ut på krogen med lite nära och kära imorgon. Och krogen ligger i Stenungsund, bara en mil härifrån.

Har precis suttit och pratat med mormor och morfar över en kopp kaffe.
Förstod inte riktigt varför dom var här, dom nämnde kött och frysbox lite hastigt och efterdet kom vi in på annat.



Mormor och Morfar ja, släktens mittpunkter. Dedär två som alltid dyker upp på alla kalas.
De två man fick tröstpaket utav då syskonen fyllde år och man blev avundsjuk. Dedär två som alltid envisas med att man borde äta mer trots att man nått bristningsgränsen för länge sedan, de som olockar kilovis med kantareller som de delar ut i släkten, älgkött ibland om man har tur.
Två små korta, gråhåriga, lite skrynkliga filurer från Kortedala i Götebog. Man får alltid en såndär fluffig mysig känsla i magen när man ser dom, pratar med dom eller pratar om dom.
När jag blir mormor ska jag bli som dom <3


/Candy


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0