Diktstund: "Synonym för kärlek"

Kyssar på köldskadade händer
snöstormar någonstans inuti
Istappar i ditt mjuka hår
och som på en isfläck
faller jag för dig

Bedårande kinder med vinterblek hy
dina andetag skjuter iväg moln
Den iskalla tystnaden
skriker mig i öronen
halsduken kväver mig

Som om jag for ner från en pulkabacke
kittlar dina fingertoppar mitt inre
måste hålla andan för att inte falla
ty i dina ögon drunknar jag


Is under mina naglar
då jag skrapar upp en plats i ditt hjärta
låt mig får komma in
Jag längtar så efter insidan av din jacka

Vinterspruckna läppar
du kysser snöflingor från mina mungipor
andas ånga om mina frusna fingrartoppar
och just då
blir du min synonym för kärlek

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0