Längtan efter December

Jisses efter denhär promenaden har jag verkligen konstaterat att det fanemej November och sommaren är så slu den bara kan bli. jag har på något sätt haft kvar lite hopp för att värmen av någon knepig anledning skulle komma tillbaka. Men efter att ha promenerat genom parken ner till stan, för att sedan vandra genom gågatan och in på Åhlens och lite andra affärer så övertygades jag om att jag haft fel.

!

Inne på Åhlens är det julpynt vart man än tittar och KICKS har börjat med sina olika presentlådor med parfymer och olika lotions. Inne på Hemtex fanns fullt med röda kuddar och filtar med broderad text "God Jul" på.
herregud, det är mindre än tre veckor till 1 Advent!

Fick en mysig pirrig känsla i magen och satan i gatan vad jag längtar till deceber och allt mysigt det för med sig!
Pepparkakor med ädelost på tub
Adventsljustakar i varenda fönster
Man investerar i årets glögg som man aldrig dricker upp
Julklappshysterin
Vikthysterin efter julafton
Levande ljust överallt
Kardemumma och kaneldoft överallt
Carola som sjunger strålande jul
..

ja man kan ju hålla på i evigheter och jag kom samtidigt på att jag måste ringa Josse och kolla när vi ska åka in till stan och julshoppa som vi bestämt! Så det är just det jag ska göra nu!

/candy

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0