Exprimenterar i köket.....

kom precis innanför dörren, har varit och bytt ett linne åt min lillasyster här i Uddevalla, och dessutom fått köpt årets två första julklappar - syskonen färdiga, mor och far kvar! Riktigt nöjd! Har redan en idé på vad papi ska få, men mamma är svårare...
Vilket fall som helst, håller på och lagar mat, ett nytt recept jag hittat som antingen kommer smaka skit eller kanon, den som överlever får se; Pestospagetti med fläskkotlett! Det ni!



Såhär ska det se ut när det är färdigt!

 

 



Sådär ja, det har bara kokat över en gång och grönsakerna blir lite småbrända men det gör inget.
Det stinker vitlök i hela lägenheten och jag längtar mig galen efter köksfläkten som ska installeras i Januari... blir väldigt osigt utan en sådan...

 

Nu borde det vara färdigt!

 



 

MAT RESULTAT: 7-10

Jag stekte krossad vitlök med grönsakerna och det blev jättebra!Dessutom använda jag "herrgårdsgrönsaker" istället för dom franska, går lika bra!

 

Här har ni receptet!
2 personer

175 gram
fläskkotlett, benfri, lövtunna skivor
0,5 tsk
olivolja
250 gram
frysta franska grönsaker
150 gram
spaghetti
1,5 msk
pesto
2 st
vitlöksklyfta(or)

 

1. Koka spagettin. Skär bort fettkanten från kotletterna. Skala och skär vitlöksklyftorna i två delar. Stek kotletterna tillsammans med vitlöksklyftorna i lite olivolja.

2.Stek de franska grönsakerna utan fett i en annan stekpanna, smaksätt med lite salt och peppar. Blanda peston med spagettin och servera pastan med fläskkotletter, vitlöksklyftor och franska grönsaker.

Familjetips! Peston kan uteslutas. Klicka i lite mjukost istället! Eller varför inte blanda ut peston med mjukost?

Klart!
(Ni kan hitta receptet på Tastline.se)

Carmen

jag provade också den maträtten! Den blev jättegod!

tack för tipset! :)



kram carmen

2009-11-12 @ 17:10:08

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0